Thailand #3 Inside the green north

Los últimos días del viaje decidimos pasarlos en el norte (Chiang Mai y Pai principalmente), así que cogimos nuestro vuelo desde el aeropuerto de Krabi y en menos de dos horas llegamos a Chiang Mai.

We spent the last days of the trip in the north (Chiang Mai and Pai mainly) so we took our flight from the airport in Krabi and we arrived to Chiang Mai in less than two hours.

Chiang Mai

Llegamos en taxi a nuestro hotel, dejamos las cosas y como siempre salimos a conocer la ciudad hasta que llegamos al mercado nocturno. El sitio perfecto para comprar algunos regalos. El ambiente, las luces y los puestos invitaban a disfrutar y relajarse, así que decidimos buscar allí mismo un sitio donde cenar.

Después seguimos paseando por el mercado y encontramos un puesto de street food donde preparaban los famosos rollitos de helado tailandeses. No pudimos resistirnos a probarlos: INCREÍBLES

We arrived by taxi to the hotel, left the luggage and like we usually do, we went out to explore the region till we got to the night bazaar. The perfect place to buy som
e gifts. The mood, the lights and the dozens of  stalls with street food and all random stuff encouraged us to let go, so we decided to search for a place to have dinner.

After diner we keep wandering through the market and we ran into a different street food stall where they prepared the famous rolled up ice creams. We couldn’t resist to taste them: absolutely yummy.

Al día siguiente nos recogió una furgoneta para llevarnos al Happy elephant home, donde pudimos disfrutar de una experiencia única dando de comer, acompañando y bañando a los elefantes.

Al principio no sabíamos si visitarlos por la mala prensa que tienen algunos sitios de estos, pero al final nos decidimos y no nos arrepentimos. Es una especie de santuario con kilómetros de selva donde viven en libertad. Allí se puede ver como los cuidan y el respeto con el que los tratan sus cuidadores.

Fue una de las grandes experiencias del viaje.

We arrived by taxi to the hotel, we left the baggage and as we usually do, we went out to know the city till we came in the night market. The perfect place to buy some gifts. The atmosphere, the lights and the different stalls invited to enjoy and relax, so we decided to search for a site where get something to eat.

After that we carried on walking along the market and we found a street food stand where they made the famous thai ice cream rolls. We couldn’t resist tasting it: YUMMY

The next day a minivan picked us up to bring us to the Happy elephant home, where we could enjoy of the unique experience of feeding, walking and bathing the elephants.

We didn’t know If it had been a good idea because of the bad press of some of this places but finally we made our minds up and we didn’t regret. It’s a kind of a sanctuary with several kilomentres of jungle where they live free. There is possible to see the care and the respect they treat them with.

It was one of the amazing experiences of the trip

Pai

Despues de casi tres horas en el autobús y 762 curvas llegamos a Pai. Lo mejor de este pueblo es la tranquilidad y la amabilidad de su gente.

Por la noche sus calles se llenan de todo tipo de puestos de street food y de sitios donde escuchar reggae. Buena música en directo con gente de aquí y de allá. El ambiente perfecto para relajarnos después de tanto viaje.

Como alquilar una moto en Tailandia cuesta solo 150 THB al dia (menos de 4 euros) y rellenar el depósito 60 THB (cerca de un euro y medio), después de instalarnos alquilamos una moto para disfrutar de la naturaleza, recorrer los alrededores y visitar el cañón, las cascadas y los “hotsprings”. Disfrutar al máxmo en la que sería la última parada de la primera experiencia mochilera antes de volver a casa.

After almos three hours on the bus and 762 curves we finally arrived to Pai. The best of this town is the relief and the kind people.

At night the streets are filled by all different street food stalls and places to listen reggae. Good live music, with people from all over the world. The perfect environment for relaxing after the long time traveling.

Because to rent a bike in Thailand it costs just 150 THB per day (less than 4 euros) and 60 THB (close to the two euros) to fill the tank, once we accomodated we rent one to enjoy with the nature, roam the local village and visit the canyon, the waterfalls and the hotsprings. To enjoy the most wherein would be the last stop of the backpacking experience before come back home.

The trip of the summer finally ended and back to home full and satisfied.

Eager to the next trip and posting soon,